اکنون با یک جی تی از خانواده مارتین آشنا خواهیم شد که دور از هیاهو و حواشی رایج در دنیای خودرو، وارد میدان شده و با تاکید بر همان ساختارهای نرمال طراحی خانواده خود، محصولی چابک و جذاب به نظر می آید.
البته وجود عنوان “جی تی” در نام هر خودرویی، موجب افزایش انتظار مخاطب از آن خودرو به عنوان یک سوپر اسپرت تمام عیار می شود. اما باید توجه داشت که استون مارتین در رویکرد خود به ساخت موتور و انتخاب قابلیت های آن نیز راهبردهای خاصی را دنبال می کند.
(گفتنی است در مدل های قدرتمند استون مارتین مانند ونتیج رودستر با موتور ۱۲ سیلندر؛ خروجی قلب تپنده خودرو برابر با ۵۶۵ اسب بخار است در حالیکه سوپر اسپرتی چون گودزیلای نیسان با یک موتور ۶ سیلندر نتایج به مراتب بهتر از استون مارتین دارد. اما همانطور که عنوان شد هدف استون مارتین ارائه محصولاتی اسپرت و البته قدرتمند برای استفاده در شهر است. با این تفاسیر نباید انتظار داشت که استون مارتین در اندیشه ارائه قدرتمندترین های تاریخ خودرو باشد!)
به هر ترتیب اکنون با یک استون مارتین ونتیج جی تی سر و کار داریم. برای این نمونه از یک موتور ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری با خروجی ۴۳۰ اسب بخار استفاده شده است. گشتاور این مجموعه برابر با ۳۶۱ پوندفوت است که مجموعه ای با قدرت مناسب را در برابر مصرف کننده قرار می دهد.
اوج هنرمندی استون مارتین را باید در فضای داخل کابین ونتیج جی تی جستجو کنید. جائیکه استفاده از چرم، فیبرکربن و مخمل یک مجموعه لوکس و اشرافی را در برابر مخاطب قرار می دهد. در فضای داخلی نیز رنگ زرد نقش بسیار پررنگی دارد. دوخت زرد رنگ درشت با فیبرکربن و چرم مشکی در کنسول جلویی خودرو زیبایی خاصی را ایجاد کرده است. طراحی فضای داخل کابین ما را به یاد کانتیننتال جی تی وی ۸ اس کانورتیبل از بنتلی می اندازد.